De livestream-programmering van deze week (25 t/m 29 mei)

Niet live kunnen meekijken, maar benieuwd naar de inspirerende gesprekken op NHNEXT van vorige week? Kijk hieronder dan de livestreams terug. En lees in dit nieuwsbericht over de NHNEXT-programmering van deze week. 

Jon Ruigrok & Roos op ’t Veld 
ONLINE MARKETING IN CORONATIJD. HOE BLIJF JE VINDBAAR EN ZICHTBAAR?
Daarover gingen Jon en Roos dinsdag 19 mei met elkaar in gesprek. Zo namen ze je mee in handige tools als Google Trends, attendeerden ze je op sites als die van online marketing goeroe Neil Patel en vertelden ze dat listacles (lijstjes met tips) en video online goed werken. Ze riepen ook op om je vooral nu, omdat je er nu de tijd voor hebt, te richten op nieuwe content voor je site. En dat als het gaat om wat nu een passend budget is, je vooral moet uittesten wat werkt. Benieuwd naar wat Jon en Roos nog meer aan mogelijkheden besproken hebben in wat jij kan doen om je bedrijf beter vindbaar te maken voor jouw doelgroep? Kijk dan de livestream terug. Kijk terug (https://nhnext.nl/online-marketing-in-coronatijd/)


    “Begin, vooral nu, test uit en kijk wat er gebeurt. En stuur daarop” 

 
Vincent Verburg & Wijnand Breuker
HOE GAAT ’T MET HET MKB IN NOORD-HOLLAND NOORD?
Aan de hand van voorwerpen namen Vincent Verburg (fiscalist) en Wijnand Breuker (accountant) van Omnyacc Accountants & Adviseurs je mee in de creatieve oplossingen die MKB-ers hadden bedacht en de vragen die ze voorbij zagen komen. Zij gaven onder andere het advies te kijken naar wat je kring van invloed is en je daarop te richten. En verder te gaan met wat wél kan. 

Daarnaast riepen zij op ‘lastige beslissingen’ niet voor je uit te schuiven. “Beslis in ieder geval iets”. En dat je vooral tot actie moet overgaan om tot creatieve inzichten te komen die helpen de continuïteit van jouw bedrijf te waarborgen. Verder gingen zij in op het al dan niet uitstellen van afdragen vennootschapsbelastingen, op het spreiden van vermogen waar je fiscaal gezien dan op moet letten en nog heel veel meer!  Kijk terug (https://nhnext.nl/mkb-in-nhn/)


    ”Kijk naar wat je kring van invloed is en richt je daar op”

 
Ilse van Dijk, Ger Welbers & Patrick van Mil
BUITENGEWOON AFHAALTHEATER IN TIJDEN VAN CORONA
Coronoproef voor- en tentoonstellingen, het belang van kunst en cultuur voor je stad en tegen welke uitdagingen loop je aan als theater of museum? Ger Welbers (directeur Alkmaar Marketing), Ilse van Dijk (directeur Karavaan) en Patrick van Mil (directeur Stedelijk Museum Alkmaar) gingen erover met elkaar in gesprek. En tot welke creatieve oplossingen zij zijn gekomen. Een lastig vraagstuk, omdat het voor theater en musea vooral gaat om live contact, de beleving en interactie die je hebt met acteurs of museumstukken. En ga je dan voor bereik of impact?  

Door Corona is de sector zeker innovatiever geworden. Zo heeft De Karavaan een heuse drive through voorstelling bedacht en heeft Het Stedelijk Museum Alkmaar online programma’s voor scholen bedacht om kinderen en hun ouders met cultuur bezig te laten zijn. En hebben ze de plannen omgegooid door tentoonstellingen die afhankelijk zijn van bruikleen buitenland te vervangen door tentoonstellingen met stukken uit eigen collectie en regio. Het advies van Ilse en Patrick: “ Begin opnieuw. Begin met werken vanuit een leeg canvas. Juist dan gaat creativiteit stromen.” Kijk terug (https://nhnext.nl/buitengewoon-afhaaltheater/)


    “Begin met werken vanuit een leeg canvas. Juist dan gaat creativiteit stromen.”

 

WHAT’S NEXT?
Op nhnext.nl (https://nhnext.nl/) programmeren we wekelijks een afwisselend programma. Hieronder lees je het programma voor deze week. 


 
Jan de Dood & Jon Ruigrok
CREATIVITIJD#2: MET DE KENNIS VAN STRAKS
Dinsdag 26 mei 14.00 uur
Groeien in crisistijd; het kan! Omdat bijzondere en heftige tijden je uitnodigen tot anders denken. En je zo tot nieuwe creatieve inzichten kunt komen. Jan de Dood en Jon Ruigrok gaan hierover het gesprek weer met elkaar aan. En laten aan de hand van actualiteiten (wat viel hen op) hun licht schijnen op nieuwe ideeën, creatieve concepten en andere perspectieven die jou als ondernemer inspireren meer uit je business te halen. Soms is het goed om even via een ander raam naar de wereld te kijken. Heb je misschien al een vraag aan Jan & Jon? Mail deze dan naar mail@nhnnext.nl (mailto:mail@nhnnext.nl). Dinsdag 26 mei om 14.00 uur.

Bas de Gier & Martijn Stroet
VERDER DIGITALISEREN: HOE RICHT JE JOUW IT DAN IN?
Vrijdag 29 mei 14.00 uur
Bas de Gier, Managing Director DTX (Dutch Technology Experts) en Martijn Stroet, Sales & Marketing manager DTX gaan hier vrijdag 29 mei om 14.00 uur op NHNEXT graag met je over in gesprek. Zo weet 62% van de MKB-organisaties dat, als ze verder willen groeien, ze iets moeten gaan doen qua digitalisering. Maar 49% van deze organisaties weet niet hoe ze dit moeten doen of waar de kansen liggen. Aan de hand van een aantal praktijkcases nemen Bas en Martijn je mee in de inzichten en mogelijkheden hierin.  Daarnaast delen zij ook graag de valkuilen en succesverhalen van ondernemers toen we na de eerste persconferentie van Mark Rutte massaal thuis moesten gaan werken. Zo waren veel bedrijven hier nog niet op ingericht. Een gesprek vol inspiratie en praktische tips over IT- vraagstukken die je als MKB-ondernemer niet mag missen. Kijk je mee?

Welke vragen leven er bij jou?
We horen graag welke topics of vragen er bij jou als ondernemer leven. En die je misschien graag behandeld zou willen zien in een livestream. Je suggesties kun je mailen naar mail@nhnnext.nl (mailto:mail@nhnnext.nl). 

Kijk op nhnext.nl (https://nhnext.nl/) voor de verdere programmering en meld je aan voor de nieuwsbrief.


BEKIJK HIER DE PROGRAMMERING (https://nhnext.nl/)

Meer Weten?
Heb je vragen over NHNEXT of wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met Waronne Sint op (06) 467 45 133 of mail naar mail@nhnext.nl (mailto:mail@nhnext.nl). 

NHNEXT is een initiatief van Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord die samen met partners als Rabobank, Omnyacc Accountants & Adviseurs en Druktemaker optrekt om zoveel mogelijk ondernemingen in de regio te inspireren en te voorzien van relevante en actuele informatie. 

Bron: NHNEXT (https://nhnext.nl/)


 


 

logo NHNEXT logo NHNEXT