MKB-Nederland en bol.com helpen bij online verkoopstrategie winkeliers

OFHK Nieuws van 22-02-2021

Gepubliceerd:

Laatst gewijzigd: 22-02-2021 | 16:25:56

MKB-Nederland en bol.com gaan samenwerken om ondernemers in de non-food detailhandel te ondersteunen bij het opzetten of verbeteren van hun online verkoopstrategie. Behalve online informatie en tools wordt ook gekeken naar advies op maat. De concrete plannen daartoe worden de komende tijd in overleg met de betrokken brancheorganisaties uitgewerkt.

Verantwoordelijkheid
Bol.com wil ondernemers met fysieke winkels die lijden onder de coronacrisis een steuntje in de rug geven, zo verklaart ceo Huub Vermeulen 16 februari in een interview met opinieblad Forum de samenwerking met MKB-Nederland. ‘Wij gingen het door de winkelsluiting nóg beter doen en dat schept een verantwoordelijkheid, aldus Vermeulen, die erop wijst dat bol.com een bedrijf van ‘samenwerken’ is en dat inmiddels 40.000 lokale mkb-ondernemers uit Nederland en België via het platform hun producten aanbieden.

Toekomst fysieke winkels
Online winkelen was al met een enorme opmars bezig, maar sinds de coronacrisis en de voortdurende lockdown gaat dat versneld. MKB-Nederland maakt zich zorgen over de toekomst van de fysieke detailhandel en dan met name over kleine winkeliers die het nu extra zwaar hebben. Om hen te helpen bij hun online verkoopstrategie heeft de ondernemersorganisatie een kennispartnerschap gesloten met bol.com. Doel is om in samenwerking met de betrokken branches ondernemers meer (gratis) inspiratie en informatie te bieden.

Bron: MKB-Nederland